140 mln zł kosztowała przebudowa drogi wojewódzkiej Bielsk Podlaski-Hajnówka
Droga łączy dwa ważne ośrodki powiatowe w południowo-wschodniej części województwa podlaskiego. Powiat hajnowski graniczy z Białorusią.
Inwestorem był podległy samorządowi województwa Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, a wykonawcą - wybrana w przetargu firma Unibep z Bielska Podlaskiego. Inwestycja była realizowana w formule projektuj i buduj. Prace projektowe zaczęły się w 2020 r., zaś przebudowa w czerwcu 2023 r.
Przebudowana droga ma 24,5 km. Biegnie przez cztery gminy: Bielsk Podlaski, Orla, Czyże i Hajnówka. Powstała m.in. obwodnica wsi Hołody koło Bielska Podlaskiego. Po modernizacji droga ma 7 metrów szerokości. Powstały nowe skrzyżowania, chodniki dla pieszych, oświetlenie. Inwestycja była dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
"Myślę, że ta inwestycja znacząco wpłynie na komfort, bezpieczeństwo podróżujących, głównie mieszkańców dwóch powiatów: bielskiego i hajnowskiego" - powiedział wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Malinowski. Dodał, że władze liczą także na rozwój gospodarczy i turystyczny tej części województwa. Malinowski poinformował, że przy tej drodze powstanie w przyszłości ścieżka pieszo-rowerowa.
"Podlaskie, żeby się rozwijać, musi mieć lepszą dostępność komunikacyjną i w to wpisuje się właśnie ta inwestycja" - dodał starosta bielski Sławomir Snarski.
Droga Bielsk Podlaski-Hajnówka była jedną z większych inwestycji drogowych realizowanych w ostatnim czasie przez samorząd województwa podlaskiego. Pozostałe inwestycje to m.in. przebudowa trasy Łapy-Roszki Wodźki-Wysokie Mazowieckie (wartość 455 mln zł), Łomża-Mężenin (254 mln zł), Juszkowy Gród-Zwodzieckie-Tarnopol-Siemianówka (254 mln zł) - informował niedawno Malinowski. (PAP)
kow/ pad/
