49-latek myślał, że rozmawia z pracownikiem banku, stracił 6 tysięcy złotych
Do 49-letniego mieszkańca powiatu bielskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Dzwoniący powiedział, że na konto rozmówcy ktoś próbował zaciągnąć pożyczkę, a jego środki są teraz zagrożone. Powiedział też, że za chwilę zadzwoni do niego konsultant z banku. Po chwili 49-latek odebrał telefon od rzekomego konsultanta. Fałszywy pracownik banku powiedział, że musi przelać pieniądze klienta na inne konto, gdzie będą bezpieczne. W tym celu 49-latek podał rozmówcy swój numer klienta, a następnie autoryzował przychodzące kody weryfikacyjne oraz kilkakrotnie wygenerował kod BLIK i zatwierdził go na swoim telefonie. Kiedy rozmowa się przedłużała i rzekomy konsultant kilkakrotnie prosił o kody BLIK, mężczyzna pomyślał, że może mieć do czynienia z oszustem. Podejrzenia potwierdziły się chwilę później, kiedy jego żona osobiście zadzwoniła do banku. Niestety, w tym czasie oszuści zdążyli dwukrotnie pobrać pieniądze na łączną kwotę 6 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. Nigdy też nie proszą o zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.