Myślał, że rozmawia z pracownikami banku i stracił blisko 13 tysięcy złotych
Tym razem to mieszkaniec powiatu bielskiego uwierzył w historię oszustów. Do 33-latka na telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Rozmówca powiedział, że ktoś próbował wziąć kredyt na jego dane. Mężczyzna uwierzył w historię podaną przez rzekomego pracownika banku i zgodził się porozmawiać z kolejnym pracownikiem, który miał pomóc mężczyźnie ochronić oszczędności na koncie. Tym razem zadzwoniła kobieta. Zgodnie z jej instrukcjami, mężczyzna kilkakrotnie podał wygenerowany przez siebie w aplikacji kod blik. Wówczas oszuści wypłacili z jego konta blisko 13 tysięcy złotych. Po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że został oszukany.
Policjanci apelują o ostrożność i rozsądek przy podejmowaniu decyzji i zobowiązań finansowych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności rozmówcy za każdym razem należy rozłączyć się i powiadomić policję. Aby nie stać się ofiarą tego typu przestępstw pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania względem obcych. Nie podejmujmy pochopnych decyzji finansowych.