Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, straciła 3 tysiące złotych
Do 57-letniej mieszkanki powiatu bielskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Dzwoniący powiedział, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jego instrukcjami. Fałszywy pracownik banku za pośrednictwem komunikatora przesłał link, który otworzyła kobieta. Następnie 57-latka zalogowała się na swoje konto. Po zakończeniu rozmowy kobieta pomyślała, że to może być oszustwo. Kiedy ponownie weszła na swoje konto, zauważyła brak 3 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.
Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policji! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.